« به نام خداوند هستی بخش که من نوکرشم »
ارتباط فلش با مالتی مدیا بیلدر
با سلام خدمت جیقر عزیز (دقت کنید که جیقر از جیگر خفن تره) . من نوکر شماهام .
درس امروز یکی از بهترین امکانات فلش و بیلدره که خیلی ها دوست دارن یاد بگیرن. شما می تونید با فلش و سویش یک اتوران همراه با انیمیشن ، افکت متنی و محیط شلوغ و پلوغ افکتی رو به اتوران تبدیل کنید . البته با فلش و سویش می شه اتوران ساخت ولی به صورت حرفه ای نـــــه . مثلاً پیغام ها با بیلدر ممکنه ولی با فلش نه ، یا مسیر دهی به صورت پیچیده و پیشرفته با بیلدر ممکنه ولی با فلش نــــه.
خب برای ساخت اتوران با این دو نرم افزار لازم نیست که کدهای زیادی رو تایپ کنید و فقط یک خط ، تمام شد و رفت. این یک خط کد می تواند یک اسکریپت را که در بیلدر است اجرا کند که اسکریپت نیز حاوی کدهای اجرای نرم افزاری از سی دی یا هارد است که من برای شما به صورت گویا توضیح می دهم تا شما کاملاً آن را درک کنید.
ابتدا یکی از نرم افزار های سویش یا فلش را بر روی سیستم خود نصب کنید که به نظر من سویش بهترین گزینه برای شما است. (اگر که اون رو دارید که هیچی ولی اگه نداشتید می تونید اونو از اینترنت دانلود کنین) برای اینکار به سایت گوگل برید و تایپ کنید Download Swish و سپس اینتر کنید تا گوگل سایت های عضو خود را جستجو کنه . بعد از جستجو یکی یکی سایت های یافته شده را باز کنید تا جدیدترین نسخه ی سویش رو پیدا کنید و اگر خواستید اون رو دانلود کنید ، در همان صفحه به دنبال دکمه ی با نام Download بگردید و اون رو کلیک کنید تا برنامه ی سویش رو دانلود کنید. پس از دانلود آن می توانید برای یادگیری آن از سی دی های آموزشی استفاده کنید یا به انجمن های آن در اینترنت برید یا بهم بگید تا مطلب آموزشی که خودم درباره اون نوشتم رو به شما بدم که البته شرمنده یکم براتون خرج داره ولی ارزش داره چون عالیه. (می تونین در مورد این موضوع به ایمیلم پیغام بفرستین). در مورد فلش هم همینطور اگه خواستین از سی دی آموزشی یا انجمن ها استفاده کنید یا بهم بگین مطلب آموزشی رو در مورد فلش براتون بنویسم.
*****
خب به آموزش می پردازیم ابتدا نرم افزار سویش یا فلش را باز کرده و یک دکمه بسازید ، و پس ازانتخاب دکمه به قسمت کدنویسی بروید و کد های زیر را در محیط کد نویسی تایپ کنید(توجه داشته باشید که در فلش و سویش فرقی نداره)
****************************************
}(on (release
fscommand ("mmb","RunScript(\"Fire\")");
{
****************************************
با این کد شما اسکریپتی به نام Fire رو اجرا می کنید که کد آن می تواند هر چیزی باشد (مثلاً اجرای یک نرم افزار یا یک پیغام). حال باید یک اسکریپت را بوجود آورید ؛ برای اینکار از منوی Object و زیر منوی Create گزینه ی Script را انتخاب کنید و بر روی صحفه کار کلیک کنید , سپس بر روی اسکریپت دو بار کلیک کنید و نام آن را Fire بگذارید و در آن اسکریپت لازم را بنویسید . حالا پروژه ی خود را اجرا کنید و نتیجه ی کار خود را مشاهده کنید.
خب اگه در رابطه با این موضوع مشکل داشتید می تونید یک پیغام برای من بزارید که از دکمه ی نظر استفاده کنید و مشکلتون رو برام در اونجا بنویسید.
امیدوارم از آموزش مثل چی لذت برده باشید ، نظر یادتون نره !!!
سه شنبه بیست و چهارم 10 1387